A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Únor 2016

Výprava do Tábora 13.2.2016

21. února 2016 v 18:23 | Opička a Monča |  Rok 2016

Jak se píše kronika

13. února 2016 v 22:06 | vedoucí |  Praktické informace
Oddílovou kroniku píšeme proto, abychom si i po letech mohly připomenout, co jsme zažily, jaké jsme hrály hry, kde jsme byly, kdo se akce zúčastnil a jak se vydařila. Před lety jsme zapisovaly schůzky i výpravy do papírové kroniky, dnes už do ní zapisujeme pouze tábory. Výpravy a různé další zajímavé akce vkládáme rovnou na náš web, kde si zápis mohou zobrazit rodiče i ostatní.

Kronika by měla být pro čtenáře poutavá a rozhodně není účelem zachytit suchá data, ale spíše se soustředit na atmosféru, zážitky a na to, co nás prostě bavilo. Kronika se odevzdává do sedmi dnů po akci napsaná ručně na papíře nebo poslaná e-mailem vedoucí.

Zde jsou body, které by měla správná kronika obsahovat:

• datum
  • účastníci a místo setkání
  • místo konání akce
  • hry a zážitky, případně popis nějaké zajímavé hry
  • nové zkušenosti
  • vtipné momenty, hlášky v průběhu akce
  • zhodnocení akce
  • tradiční rozloučení
  • podpis

Kleť

7. února 2016 v 12:36 | Terka M. |  Rok 2016
Rosnička uspořádala výlet pro rangers, ale Denča nemohla jet, takže místo ní jela Klárka. V 7:07 nám jel vlak z Písku s přestupem v Protivíně. Dokonce jsme chvíli seděly v 1. třídě, odkud jsme byly vyhnány. Na nádraží v ČB na nás čekala Rosnička a pokračovaly jsme do Alberta na malý nákup. Věci jsme si zanechaly u Rosničky v bytě a uvařily jsme si večeři, abychom až se vrátíme, měly co do žaludku. Vlakem jsme dojely do Holubova, kde vystupovala většina cestujících. Bylo opravdu krásné počasí. Sluníčko, ale foukal vítr. Cestou na Kleť jsme potkaly studánku. Voda byla moc dobrá. Dorazily jsme k lanovce, kterou zapínali každou hodinu. Jízdné stálo 80 Kč.

Rozhodly jsme se, že se svezeme. A to ne proto, že bychom nevyšláply kopec, ale proto, že jsme si to chtěly vyzkoušet a překonat strach. Lanovka byla pro 1, takže jsme to každá musela zvládnout sama. Nakonec to byl skvělý zážitek. Také jsme vylezly na rozhlednu, kde byl sice krásný výhled, ale i tak měla Klárka problém najít Temelín.

Sestoupily jsme kousek dolů, kde jsme našly krásné kamenné útvary. Po focení jsme se vrátily zpět rozhledně. Tam jsme poobědvaly. Cesta pokračovala z kopce. Párkrát jsme si daly pauzu na pití a na záchod, ale jinak jsme šly krásným tempem. Také jsme procházely naučnou stezkou, která nás zavedla k malé rozhledně (téměř posedu) Granátník. Když jsme se pokochaly, naše cesta pokračovala do Zlaté Koruny. Také jsme si trochu zašly, ale to nevadilo, jelikož i tak jsme chvíli čekaly na vlak, který jel v pět. Ten nás dovezl do ČB.

Jen, co jsme přišly, vrhly jsme se na rizoto. Také jsme si zapnuly film V hlavě, který byl mimochodem super. Také jsme zkoukly Rebelkou a pak už jsme jen hupsly do postele. Krásně jsme se vyspaly. Ráno probíhalo v příjemné náladě a v klidu. Holky si zahrály kostičky a Terka napsala kroniku. Teď už nás čekala jen cesta zpět do Písku.