A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Listopad 2015

Irští keltové - podzimní tábor 2015 aneb Červená Karkulka 3x jinak a z pohledu vlka

29. listopadu 2015 v 20:23 Rok 2015
Všichni znáte různé verze pohádky o červené Karkulce. Nicméně zamysleli jste se někdy nad tím, jak by pohádka zněla, pokud by jí vyprávěl vlk? Jaký jeho úhel pohledu? Nemohl by mít nějaký důvod k tomu co udělal? My jsme se zamysleli:

1) Když jsem se ráno probudil ve sé jeskyni a ucítil jsem pro mě známou vůni syrového masa, 3x jsem si čichnul a už jsem věděl, jakým směrem se vydat. Proplétal jsem se mezi stromama a najednou se v dáli mihl červený plášť. Rychlým a tichým skokem jsem stanul před Karkulkou. "Kampak kráčíš Karkulko?", zeptal jsem se jí a z mého hlasu se dal vycítil hlad. Ještě chvíli jsem s ní laškoval a pak jsem ji nechal pokračovat. A já jsem se hnal zkratkou přes les k domu její babičky. Sám jsem věděl, že mám málo času a tak jsem si na ní rychle pochutnal. Vzal jsem si její košili, brýle, a tak a v tom přišla Karkulka. Pokládala mi podivné otázky a na ně jsem měl podivné odpovědi. Ani jí jsem neušetřil. Po dlouhé době jsem byl konečně nasycený. Jen mě sužovala strašlivá žízeň. Šel jsem se tedy napít ke studni. Najednou jsem ucítil ránu.
Když jsem se probral, byl jsem velmi těžký a hlava mě bolela jako čert. Něco těžkého mě táhlo ke dnu. V tu jsem pochopil, že v mém břiše je něco jiného. Něco, co jsem v lese potkával každý den...

2) Milé děti, život vlka samotáře je hrozný! Nikdo se s vámi nebaví a celej den je na nic. Ráno jsem se probudil a měl jsem hrozný hlad. Vydal jsem se tedy na lov, ale při mém lovu mě potkal myslivec. Chtěl mě zastřelit, ale stihl jsem utéct. Celý unavený jsem šel domů a co se nestalo. Potkal jsem Karkulku. Co by koho asi nenapadlo? Byl jsem hladový a unavený a chtěl jsem jí tedy sníst. Správný vlk je ale lstivý, tak jsem ji napálil. Zeptal jsem se Karkulky kam jde a ona že za babičkou. No tak jsem slupnul babičku i Karkulku. Konečně jsem se dobře nadlábnul a mohl jsem nerušeně spát v měkké posteli. Slyším divné zvuky a ...

3) Byl jednou jeden vlk, ale tento vlk nebyl samotář. Měl rád jednu pěknou vlčici ze sousedního lesa, se kterou jednou chtěl mít malá vlčátka. Jednoho nešťastného dne se vlk dozvěděl strašnou zprávu, jeho milovanou vlčici zastřelil místní myslivec. Jelikož vlk věděl, že myslivec chodí každou neděli k babičce na buchty, rozhodl se na něj počkat u ní. cestou v lese potkal Karkulku, která mu řekla, že babička má právě narozeniny a že za ní míří. Vlk vzal čáru a pělášil, aby myslivce stihl dřív, než přijde Karkulka. Když nahlédl oknem do chalupy, zjistil, že babička je nemocná a že žádné buchty nemá. Vlk zazmatkoval a slupnul babičku i s bačkorama. A jak to bylo dál? To už přeci znáte...

Irští keltové - podzimní tábor 2015

10. listopadu 2015 v 18:42 Rok 2015
Dne 28.10. středa
Sešly jsme se na nádraží ve 12:50 a jely jsme vlakem do Protivína. Na nádraží se sešly Špuntík, Elenka, Peťa, Pavučina, Barča, Klárka, Áňa, Míša, Panda, Monča, Opička, Terka, Eliška a Rosnička. Ve vlaku dostal každý tým svou obálku a buzolu. V obálce byla mapa, podle níž jsme se dostaly na základnu. Grimsby jsou Monča, Opička, Míša, Klárka Áňa a Panda. Roslagen jsou Elen, Pavučina, Barča, Peťa a Špunt. Nejsou tu Leo, Esther a Elizabeth (ta se k nám přidá později).

Z nádraží jsme šly každý tým po své trase a musely jsme dodržovat: 1) všichni budou poslouchat kapitána/kormidelníka 2) držet se pohromadě 3) V případě ohrožení volejte Rosničku na mobil 4) snažte se zapojit všechny členy.

Měly jsme i úkoly: 1) vyznačit na mapě daná místa 2) změřte 3x azimut 3) odhadněte délku trasy 4) sepište orientační body, které cestou minete.

Došly jsme na základnu v Protivíně, daly jsme si jídlo, připravily si karimatky a spacáky. Potom jsme šly ven a hrály čaroděje, hraje se to trochu jako cukr, káva, limonáda. Pak nás postupně volala Rosnička a vyráběly jsme si náušnice nebo náhrdelník se skautskou lilií. Jenom škoda, že Pavučinka a Eliška nemají dirky v uších.

A pak se setmělo a najednou se z lesa ozvalo hrozné pištění. Děs a hrůza! Rosňa se tam šla podívat. Ale byli to jen mladí kluci a holky co se scházeli za plotem a povídali si.

Pak jsme si sedly a zpívaly písničky, včetně české hymny (máme totiž státní svátek) a skautské večerky. Vymyslely jsme hrozný trest pro toho kdo bude zpívat moc dlouho poslední sloku písničky Bedna od whisky. Musí si někoho vybrat a dát mu pusu! Špuntík dala pusu Petě, Bára Rosně a Opička Moničce. Myslím, že máme fotku, jak Opička dává pusu Monče.

Barča a Pavučina

Dne 29.10. čtvrtek
Ráno, chvíli potom co jsme vstaly, přijela Elizabeth. Po snídani Míša s Opičkou zametaly, Peťa utírala stoly a ostatní řezaly dříví.

Potom se konaly různé aktivity. První aktivita byla halloweenská štafeta. Musely jsme doběhnout na naše stanoviště, vypít malého panáka citronové šťávy a běžet zpátky. Vyhrál tým Grimsby. Ta hra se mi líbila, akorát že to bylo moc kyselé. Potom jsme v týmech zakreslovaly mapu okolí základny. Rangers s Rosničkou připravily balonky a potom jsme je praskaly šipkama.

V nějakých bonboncích se ukrývaly bonbonky. Pak jsme proskakovaly pod švihadlem a pak byla opičí dráha. K obědu byly uhlířské těstoviny. Pak jsme vzaly kanoe, vesty a pádla a šly jsme jezdit na rybník.

Někteří chtěly jezdit i druhé kolo, tak jsme jezdily dýl. Terka, Elen, Špunt a Eliška šly nakupovat. Potom jsme si každý vybral nějaké písmenko a měly jsme z něj vykouzlit nějakou osobu, věc nebo zvířátko. Pak byl halloweenský závod, hledaly jsme oranžové lístečky, na kterých byla čarodějnice, pavouk, netopýr nebo dýně. Pavouk byl za 1 bod, dýně za 3 body, netopýr za 5 bodů a čarodějnice za 10. Tuhle hru vyhrál Grimsby. Potom každý dostal lísteček a na něm byly pohádkové postavy. V týmech jsme vymýšlely vlastní verzi pohádky s postavami, které jsme měly k dispozici. Potom jsme opékaly buřty a zpívaly.

Peťa

Dne 30.10. pátek
Když jsme se dneska ráno probudily, nasnídaly a vyčistily zuby, tak jsme dobalily batohy a vyrazily na vlak. Z Protivína jsme jely do Rohanova a odtud šly pěšky na Libín.

Tam jsme hrály hry jako "pin pan pong", pohádku. Když jsme hrály pohádku,tak Eliška spadla.

Pak kdo chtěl,tak šel na rozhlednu. Potom jsme se sbalily a šly dolů do Prachatic. Po cestě do Prachatic jsme hrály "kolík"- Rosňa, Eliška nebo Terka ho někomu nenápadně připnou. Ten tým se ho snaží připnout druhému týmu. Když jsme došly do Prachatic na nádraží, tak nám Rosňa koupila horkou čokoládu.

Počkaly jsme na vlak a jely do Protivína. Po cestě šly velký holky s Klárkou nakoupit a ostatní šly na základnu. Daly jsme si gulášovku k večeři a šly zpívat písničky. Mezitím přijela Bobeš. Přidala se k nám a potom jsme šly spát.

Míša

Dne 31.10. sobota

Stávali jsme 8 hodin ráno. Hned po snídani jsme si vyrobili z kartonu formu na svíčku. Rosnička a Bobeš mezitím připravovaly barevné vosky. Když jsme měli všechno hotové , tak nám Bobeš lila různě barevné vrstvy vosku do forem, každá vrstva musela pořádně zaschnout, takže je jasné že výroba svíček bude na delší dobu. BARVY VOSKU- Rosničková (zelená) žlutá, borůvková ( fialová,spíše růžová), modrá.

Potom jsme měli "před oběd" a to byla gulášová polévka. Po ,,před obědě" jsme šli hrát OPEVNĚNÍ . V této hře dostal GRIMSBY 1 bod a ROSLAGEN 2 body .V druhé hře Lodě , dostali GRIMSBY 2 body a ROSLAGEN 1 bod .

Po tomhle "souboji" na nás čekalo dobré rizoto, které připravily RANGERS. Když jsme se najedli tak jsme měli na starosti 2 hodinový program pro své týmy. Já a Klárka - GRIMSBY a Špuntík - ROSLAGEN. K týmu Roslagen se přidala Terka a k týmu Grimsby Eliška.

Po programu čekala na Roslagen služba na nádobí. A tak se GRIMSBY, RANGERS A VEDOUCÍ zamysleli, co znamená úhel pohledu. Dospěli jsme se k názoru, že to znamená to, že má každý jiný názor. Pro ukázku jsme se rozdělili do 3 skupin. 1 skupina- Eliška, Já a Míša. 2 skupina- Terka, Klárka, Panda a Hvězda (Monča). A v 3 skupině - Rosnička a Bobeš. A každá napíše pohádku o vlkovy z pohádky Červená Karkulka. Když ROSLAGEN domyl nádobí tak jsme měli večeři a to borůvkový jogurt. Za tím co jsme jedli, jsme měli v týmech vymyslet scénku na třídění odpadu.

GRIMSBY měl plast ROSLAGEN papír. Když, jsme měli vymyšlenou scénku mohli jsme je zahráli druhému týmu, potom jsme jen ROSLAGENU přečetli naše pohádky o vlkovy z Červené Karkulky. Potom nám dala Rosnička lodní doklad, do kterého jsme měli napsat - jméno a co se nám nejvíce na výpravě líbilo. Pak jsme šli zpívat tentokrát pod velením RANGERS, hráli jsme DÝNI a potom nás čekala večerka.

Áňa

Dne 1.11. neděle
Nastal poslední den našeho podzimního tábora a po Mimoní snídani jsme šly balit krosny a všechny nezbytnosti, které se potulovaly všude po základně. Poté jsme uklidily celou základnu a vydaly se na nádraží za našimi rodiči.

Během této výpravy jsme se vydaly navštívit kulturu irských keltů, ozdobily jsme se keltskými šperky, postavily keltské oppidum, snažily se zbourat oppidum druhého týmu a zamysely se nad tím, co zbylo na světě po keltech a co tu zbyde po nás.

Myslím, že jsme si všichni výpravu užily a už se těšíme na další, Rosnička