A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Srpen 2015

8. táborový den

31. srpna 2015 v 16:48 | Šmoula, Elen |  TÁBOR 2015
V 7:00 se budila služba do kuchyně a v 7:30 se vzbudily všichni ostatní. Poté jsme měly rozcvičku, kterou vedla Denča. Pak jsme se šly převlíct a byla snídaně - chléb s pomazánkovým máslem. Vyčistily jsme si zuby a šly jsme na nástup. Vlajková četa byla Terka, Leo a Míša.

Po nástupu šel Havraspár do lesa řezat a sekat dříví a Mrzimor psal kroniku a pak jsme se vyměnily. Po svačině, ke které byl perník, jsme hrály famfrpál a trénovaly jsme uzle na odpolední uzlovou regatu. K obědu byla krupicová kaše. Po poledňáku jsme měly uzlovou olympiádu = regatu. Dělaly jsme dračí smyčku, ambulantní uzel, škoťák, zkracovačku, rybářskou spojku a lodní uzel obvazovaný i nahazovaný.

K svačině byl meloun. Pak Rosňa zavolala, že si máme vzít pevné boty. Esterka si malovala a některé holky si pletly náramky. Najednou do tábořiště vběhla profesorka Brumbálová, že je v Bradavicích trol a omdlela. Stihla ještě ukázat směrem do lesa. Vydaly jsme se po smradlavých zelených bobkách do lesa, kde jsme našly troly. Házely jsme po nich trpaslíky a když jsme se trefily, odevzdaly nám jeden život a řekly zaklínadlo patronus a všichni jsme musely na 10 sekund ztuhnout. Nakonec jsme si v týmu spočítaly nasbíraný počet životů. Když jsme přišly, tak jsme hrály vodní hru a pak jsme všichni kromě Terky skončily v bazénu.

K večeři bylo rizoto, pak byl nástup a večer se uskutečnila pěvecká soutěž Zlatý oskar a pak jsme hrály aktivity.

7. táborový den

30. srpna 2015 v 15:00 | Esther |  TÁBOR 2015
V 7 byla probuzena služba a v 7:30 byl probuzen tábor. Potom byla rozcvička vedená Eliškou. K snídani byla buchta. Poté jsme si šly vyčistit zuby a pak byl nástup. Potom jsme měly každá svůj zadaný program. postupně jsme také chodily do kuchyně a koulaly jahodové, švestkové a nektarinkové ovocné knedlíky, které jsme měly s tvarohem a cukrem k obědu. O poledním klidu pletla většina náramky. Potom jsme se šly koupat do rybníka. A pak jsme sbíraly slzy jednorožců v Zapovězeném lese. K svačině byla buchta a ovocný koktejl.

Potom jsme musely odtrpaslíkovat zahradu, přemnožily se nám tam totiž záškodní trpaslíci. Každého trpaslíka jsme musely najít, chytit za krk, roztočit nad hlavou a vší silou vyhodit ze zahrádky. Ale když jsme přišly do tábora, zlometr byl na 87 a všimly jsme si, že zmizel Lexikon kouzel. Šly jsme na kadibudky a odtud jsme se po značkách a šipkách dostaly až k Lexikonu, který jsme spolu s dopisem od pána zla vzaly zpět do tábora. Po večeři jsme si šly vyčistit zuby a spát. Pohádku četla Terka.

6. táborový den

29. srpna 2015 v 15:00 | Klárka |  TÁBOR 2015
Ráno v 7:00 vstávala služba do kuchyně. Ostatní v 7:30. Rozcvičku vedla Terka. Po rozcvičce jsme šly na snídani a k té byly namazané chleby. Po snídani byl nástup a po nástupu jsme pletly náramky přátelství z různobarevných bavlnek. Potom byla svačina a k té byly sušenky Zlaté. Po svačině jsme zase pletly náramky. K obědu byly květákové placky s bramborama.

Po obědě jsme nacvičovaly program pro rodiče na návštěvní den. Připravily jsme pro ně včerejší hodinu přeměňování a přidaly jsme ještě spoustu dalších magických zvířat. Rodiče začali najíždět ve 14:00. V 15:00 jsme jim představily naší hodinu přeměňování a k svačině jsme měly všichni melouna.

Na to jsme mohly chodit po různých stanovištích a zkoušet si s rodiči vše, co jsme dělaly v předchozích dnech. Třeba jako hádání, zahradničení, prstolam, střílení z praku, klávesnici, ... Vzhledem k horkému počasí se potom strhla vodní bitva v bazénu, kde v průběhu času skončilo spoustu lidí S vyplazeným jazykem Potom ž rodiče začaly odjíždět. Když jsme se usušily, tak byl nástup a potom jsme si šly k ohni opéct buřty.

5. táborový den

28. srpna 2015 v 15:00 | Míša |  TÁBOR 2015
V noci na pátek se uskutečnila noční hra. První byl vzbuzen Mrzimor. Odebral se přes hráz , kolem polňačky a podél lesa k zrcadlu z Erissedu, které se právě tuto noc zjevilo. Když jsme osvícené zrcadlo našly, objevily jsme na něm zašifrovaný vzkaz. Rozluštily jsme ho a zapsaly do zápisníčku. Byl to vzkaz od pána zla o tom, že nám hodlá ukázat svou sílu. Potom jsme se odebraly zpátky do tábořiště a šly zpátky. To samé potom udělal Havraspár.

Ráno v 7:00 vstávala služba do kuchyně, ostatní klasicky v 7:30. Byla rozcvička vedená Eliškou a pak snídaně - chléb s paštikou a čaj. Po snídani jsme si šly vyčistit zuby a uklidit stany. Pak byl nástup a prohlídka stanů. Pak šel Zmijozel k Hradčanům pro vodu (pozn. redakce - oficiálně se jmenují Račanů, ale autorka je evidentně překřtila S vyplazeným jazykem) , Havraspár pro 100 smrkových šišek a Mrzimor sekal s Terkou dříví. Potom aquaslužba plnila vodou barely na mytí rukou. K svačině byl banán a potom jsme měly módní přehlídku v našich ručně šitých hábitech. Předvedly jsme opravdu krásné kousky a předvedly jak v nich létáme na koštěti.

Potom jsme hrály růžové historky a k obědu byl domácí vývar a jako dezert bublanina. Po poledňáku jsme šly s Terkou do rybníka, kde jsme se kvůli horkému počasí chladily opravdu dlouho. K svačině byl domácí lipánek s malinama a kakaem.
Dále nás čekala hodina přeměňování 2. Měly jsme ve skupinách vymyslet 3 magická zvířata a připravit k nim zjevovací zaklínadlo a nějakou představovací scénku. To se moc povedlo.

Potom nám velký holky ukazovaly nějaká kouzla a my si je také zkoušely. Potom jsme trénovaly klávesnici, ale vlezla nám do toho večeře. K ní bylo rizoto. Pak bylo osobní volno, nástup a večerní oheň. Den se vydařil jako vždy Usmívající se

4. táborový den

27. srpna 2015 v 21:08 | neznámá autorka |  TÁBOR 2015
Ráno v 7:00-7:05 vstávala služba do kuchyně a v 7:30 vstávaly ostatní. A potom jsme dělaly jógovou rozcvičku s Denčou. Poté jsme šly na snídani. K snídani byl namazaný chléb s marmeládou. Po snídani jsme si šly vyčistit zuby. Potom byl slet čarodějnic. Pak byla prohlídka stanů. Potom jsme byly rozděleny do dvou skupin. Jedna skupina šla do lesa sekat a řezat dříví a mezitím druhá psala dopisy domů. Pak jsme se vyměnily. Pak byla svačina. Na svačinu byl jogurt.

Potom jsme se učily hrát dámu. Pak jsme měly chviličku volno a byl oběd. Po poledním klidu jsme se šly koupat do rybníka. Odpoledne nás čekaal hodina obrany proti černé magii.

Šly jsme do lesa a tam jsme prakem střílely na tříhlavého draka, mantichoru, pětinoha a drsnochvosta. K svačině byl meloun. Potom jsme soutežily - hodina zahradničení s Bobešem (sázely jsme černé a bílé fazolky na správná místa v platu vajec), hádanky s Rosničkou a hodina přeměňování s Denčou (nacházení správných zvířátek pod zpřeházenými kalíšky) a hrály živé Člověče nezlob se. Po večeři byl nástup a pak jsme šly k ohni.

3. táborový den

25. srpna 2015 v 20:31 | Špuntík |  TÁBOR 2015
V 7:00 byla probuzena služba do kuchyně a v 7:30 hlavní budíček a byla rozcvička. Potom byla snídaně, byly lupínky s mlékem a po snídani se čistily zuby. A byl ranní slet čarodějnic a po sletu se kontrolovaly stany. Zalí a Elizabet dostaly prasečí komnatu a Tessie a Enobarie dostaly komnatu vzorných čarodějek. Potom jsme si všechny sundaly kroje a pak malý šly do Makova (Elenka píše podrobnosti) a velký dělaly Setonův hrnec (Tessie píše podrobnosti). Potom byl oběd v trávě, chléb s různýma pomazánkama nebo s marmeládou a k tomu zelenina. Potom pokračovaly v Setonově hrnci. Pak jsme hledaly kytky podle latinských názvů a pak jsme si je měly zapamatovat, ale pak se to změnilo na spojování českého názvu s latinským. A pak jsme hrály s šátkama takové bludiště z provázků, kterou vymyslela obeš a Hagrid.

Pak jsme běhaly dráhu kterou vymyslela velká Denča. Pak byla malá pauza a velké holky si šly vykopat večeři. Vypadalo to bledě, ale když se to omylo, bylo to dobrý. Malé holky měly k večeři gulášovku. Potom měl být nástup, ale posunul se o 15 minut. Hned po nástupu jsme se svlékly z krojů a začal večerní program. Hrály jsme nejrve něco na způsob židličkované. Rosnička pouštěla písničky a vždycky když se zastavily, musely jsme co nejrychleji najít své místečko, a vždycky jedna z nás vypadla. Potom jsme třeba tancovaly s tenisákem mezi hlavami a podobně.

3. táborový den - Setonův hrnec

24. srpna 2015 v 20:16 | Terka M. |  TÁBOR 2015
Po ranním nástupu odešly malé holky s Denčou, Michalem a Bobešem do Makova a my velké jsme začaly zajišťovat vše potřebné na Setonův hrnec. Áňa, Lea, Špuntík, Klárka a Terka šly do lesa na dříví a mezitím Eliška s Denčou hledaly vhodné místo a nářadí. Vybraly místo na mýtině za roklí. Když byl dřeva dostatek, začala Klárka rýčem kopat jámu.

Terka, Denča a Špuntík šly na kopřivy, které později posloužily k obalení masa. Denča vykopala ohniště a všichni ostatní šly do rokle pro kameny. Ty větší jsme obložily kolem ohniště a těmi menšími jsme ho vyplnily. Při kopání jámy se vyskytl problém - byl tam kámen. Naštěstí tam až zas tak moc nevadil.

Terka (vedoucí) s Rosničkou si pro nás připravily piknik. Měly jsme chléb, zeleninu, pomazánku, máslo a další dobroty.

Během oběda jsme zapálily oheň. Terka ho s ostatními udržovala hodinu a 15 minut. Leo, Denča a Eliška, připravily maso do alobalu. Do jámy, která měla tak 60 cm, jsme jako první lopatou hodilyrozžhavené kameny z ohně a ke straně jsme zasunuly kůl, který byl dlouhý jako hloubka jámy. Následovala vrstva popela a na ní brambory. Na brambory jsme daly kopřivy a maso zabalené do pečícího papíru. Následovala další vrstva kopřiv, vrstva popela a jako poslední byla hlína. Kolem 15:00 jsme měly hotovo a šly jsme hrát hru klávesnici. Také sme luštily něco jako latinskou šifru. Byly to latinské názvy rostlin, které jsme musely nasbírat a naučit se je. Také jsme v lese procházely lanovou stezku se zavázanýma očima na čas. K svačině byl perník. Denča měla na starosti závodní dráhu, kterou jsme také absolvovaly. V 18:00 jsme šly vykopat maso. Hrabaly jsme, až jsme narazily na cibuli a rozmáčený papír. O kus dál bylo maso s hlínou a ještě o kus dál byly brambory.

Byl jsme trochu zklamané a smutné, ale když jsme později maso omyly, tak už jsme to neviděly tak černě. Vlastně nám i docela chutnalo. Byla to dobrá zkušenost Usmívající se

3. táborový den - Makov

23. srpna 2015 v 19:09 | Elenka |  TÁBOR 2015
V 9:30 jsme vyšly do Makova na výlet - Elen, Peťa J., Míša, Šmoula, Esty, Peťa C., Panda a ještě šla s námi Bobeš, Denča a Hagrid. Cestou jsme viděli několik divných cestiček. Pak na konci polňačky nás Bobeš naučila kouzlo, které nás chránilo před zlými silami. Když jsme šli lesem, tak jsme slyšeli divné zvuky. Když jsme vyšli z lesa, dali jsme si přestávku na pití. Když jsme došli na kopec na rozcestí, tak jsme se zastavili a Peťa C. nám říkala, proč spadly stromy. Když jsme se blížili k Makovu, tak jsme si dali svačinu: chléb, perník a broskev. Pak Bobeš zazvonila a šli jsme na prohlídku.

Tam byla poštolka, čtyři veverky, sovy pálené a dvě srnčata apod. Když nám skončila prohlídka, tak Bobeš koupila magnetky. Pak jsme šli ven a dojedli si svačinu. A pak jsme šli zpátky ale šli jsme jinou cestou. Když jsme šli už delší dobu, tak jsme slyšeli hodně divné zvuky a v 15:45 jsme dorazily do tábora.

2. táborový den - rangers

22. srpna 2015 v 19:46 | Eliška |  TÁBOR 2015
Bylo odpoledne a mladší holky hrály famfrpál. My velký: Terka, Denča, Eliška a Áňa jsme šly s Rosňou do tee-pee. Povídaly jsme si o odborkách a najednou do teepka vlítnul Toby. A potom přišel Mozek s nějakými papíry pro Rosňu. Chvíli tam s námi zůstal a povídali jsme si o táborech a papírování. Když Mozek odešel a my dořešily odborky, tak jsme si daly menší pauzu a Rosňa odešla připravit aktivitu do lesa.

My tam za ní po chvilce došly a měly sebou šátky. Hned na začátku jsme si zavázaly oči a chytly se za ruce a vytvořily hada v čele s Rosňou, která nás vedla po cestě směrem ke krmelci a různě s námi kličkovala. Každou zavedla k nějakému stromu a zadala úkol: do výše našich očí, všemi smysly se seznámit s naším stromem. jediná Denisa ho i ochutnala. Byly jsme hrozně ulepený od smůly. Pak Rosňa všechny, kličkováním odvedla na jedno místo a tam jsme si rozvázaly oči. Viděly jsme 4 stromy obmotané růžovou fáborkou. Rosňa řekla, že máme najít svůj strom. Každá šla jistým krokem ke svému miláškovi: aktivita se vydařila.

Po stromové aktivitě jsme se opět vydaly do teepka. Čekala nás poslední aktivita. jedna měla obrázek na A4 a ostatním ho popisovala - co se má kam a jak nakreslit, přeškrtnout, ... Nejlépe popsaný obrázek měla Terka - naše obrázky byly tedy nejvíce podobné originálu. Například mnou popisované obrázky dopadly KATASTROFÁLNĚ! Místo velryby měly holky nakresleno pár čáranic. Každá jsme si popsaly jeden obrázek, abychom si ukázaly, jak umíme vysvětlovat. Stále je co vylepšovat Usmívající se

2. táborový den

21. srpna 2015 v 18:42 | Klárka |  TÁBOR 2015
Ráno v 7:00 : Eliška, Míša, Špuntík, šli na službu do kuchyně. Ostatní vstávaly v 7:30. Měli jsme čarodějnickou rozcvičku, kterou předcvičovala Rosnička. Potom byla snídaně a k snídani byly chlebíčky s vajíčkovou pomazánkou. Po snídani byl nástup a vlajku věšela služba do kuchyně. Po nástupu jsme ještě nesměly do stanů, protože Denča šla kontrolovat, jak máme ve stanech uklizeno. Když jsme měly perfektně uklizeno, tak jsme dostaly 3 skazolky, když napůl tak ani jednu a když jsme uklizeno neměly, tak jsme musely 3 skazolky odevzdat. Tak všichni mimo Špuntíka dostaly 3 skazolky. Takže Špuntík má na stanu cedulku s nápisem "Prasečí komnata" a Míša nápis "Komnata vzorných čarodějek".

Potom každý plnil své povinnosti. Když jsme to měli všichni hotové, tak jsme měli svačinu. K svačině byl jogurt s ovocem. Po svačině se okolo nás začali objevovat duchové. Tak jsme je požádaly, aby nás zavedly k bezu, ze kterého si vyrobíme čarodějnické hůlky. Poté jsme šli hrát "Pošli dopis do Bradavic". Když jsme dohrály, tak byl oběd. K obědu byly uhlířské těstoviny. Poté následoval polední klid. Učily jsme se kouzlo na vyčarování hábitů. Šly jsme do rokle, kde si každý pomocí onoho zaklínadla vyčaroval z čarodějného kotle svůj vlastní hábit. Pak jsme hrály hru s latinskými příslovími a jejich českými překlady. Pak jsme šli na svačinu. K svačině byla jablka. Pak jsme šly hrát famfrpál. Potom jsme upravovaly hábity a šly na večeři. K večeři byly brambory na šlupačku. Poté byl nástup a oheň v rokli.