A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Červenec 2014

10. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 15:44 | Rosnička |  TÁBOR 2014
Tento den je již klasicky nejsmutnějším táborovým dnem. Probíhá totiž loučení a bourání tábořiště.
Děkujeme všem rodičům, kteří připojili svou ruku k dílu. Díky tomu jsme bourání stihli za krásný čas a ještě jsme si to stihly užít. :-)
Samozřejmě děkujeme i dětem které byly po celý tábor úžasné a těšíme se na září :-)

Takže RAZ, DVA, TŘI AHOOOOJ

9. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 15:38 | Rosnička |  TÁBOR 2014
Úterní ráno račalo klasicky budíčkem, rozcvičkou, ranní hygienou a snídaní. Hned po snídani jsme ale zasedly nad vyluštěnýma šiframa z předchozího dne a začaly jsme zkoumat co tak asi znamenají. Hledaly jsme o jakých posvátných místech asi tak může být řeč. Nakonec jsme si vzpomněly, že nedaleko našeho tábořiště je indiánské území, kde jsme se před lety byly podívat. Rozhodly jsme se, že se tam vydáme podívat. Šly jsme přes rozbahněné pole až k indiánům, kde jsme to začaly prozkoumávat. Potom jsme pod širokým smrkem objevily vystlané místo s parohama, ke kterým vedla cestička vyhraněná kameny. Parohy jsou tedy prvním artefaktem ze čtyř, který jsme objevily. Teď už nám tedy zbývá objevit jenom další tři artefakty a také přijít na to, proč jsou prvním artefaktem zrovna parohy a z jakého jsou zvířete.

Po svačině jsme připravovaly večerní oheň. Po poledním klidu přitančily do tábořiště tři domorodkyně, které nás za odměnu a celotáborovou snahu pozvaly na Rapa Nui-skou slavnost. Měly jsme za úkol vytvořit si kostýmy a pomalovat si tělo různými domorodými znaky. Poté opět přišly domorodkyně, ale tentokrát sebou přinesly spoustu ovoce, jídla a pití přímo z Rapa Nui. Hrála také domorodá hudba, tak jsme se od domorodkyň učily jak se tancuje na Rapa Nui.

Nastalo vyhlašování výsledků. Na prvním místě se umístil klan Haumona, na druhém Marama a na třetím Tupahotu. Všichni dostaly diplom, skautské samolepky, táborovou fotku, tužky s morseovkou a malé včeličky. Potom už jsme se plně oddávaly zábavě při tancování domorodých tanečků a zpracovávání tropického ovoce - melounu, avokáda, jablíčka, banány, pomeranče, mandarinky, oříšky a spousty druhů džusů.

Po večeři jsme měly poslední nástup a hned po něm jsme se odebraly ke slavnostnímu táborovému ohni. Velké holky si svůj oheň sami zapálily a oheň jsme zahájily hymnou České republiky. Dnešní večer jsme měly velkou čest přivítat Klárku mezi naše nové světlušky. Složila si totiž světluškovský slib. Slavnostní oheň jsme ukončily skautskou hymnou. Poté už jsme u ohýnku jako vždy zpívaly a povídaly. Zazpívaly jsme poslední večerku a odebraly jsme se do spacáčků.

Tímto končí náš letošní skvělý tábor, který si všichni jak doufám užily a já se moc těším až se sejdeme v září a také až za rok uspořádáme s tou naší perfektní partou další tábor :-)

8. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 15:09 | Míša a Esther |  TÁBOR 2014
Ráno nás jako obvykle probudila písnička v 7:30. Rozcvičku měla Terka a pak jsme si šly čistit zuby. K snídani byli lupínky. Pak šly malý holky uklidit hřiště a velký šly do lesa dokácet soušku. Pak byla svačina. K svačině byl jogurt a koláč. Po svačině jsme hrály hru na odhadování. Odhadovaly jsme za jak dlouho oběhneme hranice tábora, jak daleko hodíme basketbalovým míčem a kam se strefíme petangovým míčkem.

Potom byl oběd - rizoto a polední klid. Při poledním klidu jsme s Rosničkou skákaly v oblečení do bazénu. Elenka, Peťa, Špuntík a Kiki se šly umýt do mycáku. Po poledňáku začala bouřkatakže jsme zůstaly v jídelně a hrály jsme Hé-ja a Otec Abrahám a Jdem mámě nakoupit do pramene. Potom byla příležitost získat znaky RONGO-RONGO, které nám chyběly. Buď jsme si je mohly koupit za 20 bodů nebo získat za různé úkoly. Úkolů bylo 50 a samozřejmě se všichni rozhodly neutrácet body a raději plnit úkoly. Když jsme měly všechny znaky začaly jsme luštit šifru.

Po chvilce byla večeře - těstoviny s mletým masem a krvavou omáčkou. Po večeři jsme dodělávaly šifry. Jako první šifru vyluštil tým Marama, poté Tupahotu a nakonec Haumona. Poté už jsme byly všechny natolik vyčerpané, že jsme se odebraly do spacáků a hned usnuly.

ŠIFRA

Mocný šaman, který zemřel nedávno, ukrýval mnoho tajemství historie Rapa Nui.

My jsme našly tajemství klanu Ngauré v jazyce RONGO-RONGO staré mnoho tisíc let.

Mocný šaman použil silnou magii k očarování čtyř mocných artefaktů.

Během roku dojde k čtyřem mocným astrologickým okamžikům, kdy se artefakty postupně objeví na posvátných místech.

Pokud budeš dost odvážný a trpělivý, najdeš.

7. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 14:39 | Špuntík |  TÁBOR 2014
Ondra a Kuba nás probudili v 7:30 a byla drsná rozcvička. A potom bylo zubení klechtáků, následovala snídaně. K snídani byl chleba s máslem. Potom se děti pokoušeli svrhnout klučičí hrůzovládu, ale skončily v bazénu i v holínkách. Potom byl nástup, který vedli také kluci. Kluci nám udělali vojnu.

Poté jsme stříleli ze vzduchovky a k svačině bylo překvapení. Kuba měl narozeniny a tak byl připravený dort a my jsme mu zazpívali a dort si rozkrájeli. Přijela Mirka s Martínkem a panem Káplem a potom dorazila i Bára. A kluci nám za odměnu připravili střelnici. Střílely jsme do špejlí na kterých byly připevněné sladkosti. Následoval oběd - brambory a květákové placičky. Byl polední klid a vedoucí si pro nás připravili scénku. Potom jsme i my ukázaly Báře naše scénky. Potom jsme luštily hádanky na kadibudce a pak jsme v oblečení skákaly do bazénu. K svačině byl domácí lipánek s piškotama. Potom jsme šly kácet soušky a nováčci zůstaly s Rosňou v táboře.

Potom přijel Rosni tatínek a opékaly jsme buřty a pak přijel i Mozek s Plošťou a s pejskama. Potom byl oheň, kde jsme zpívaly, probírali organizační věci a Bobovo kolečko.

P.S. od vedoucích: Doufejme, že si po tomto dni budete vážit svých hodných a úúúžasných vedoucích :-D Jinak si zase pozveme kluky :-)

6. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 14:26 | Klárka |  TÁBOR 2014
Dnes ráno nás vzbudila písnička, rozcvičku měla (malá) Terka. Měly jsme se rozdělit do tří týmů a závodily jsme v žabácích a kočkách. K snídani byl rohlík se sýrem nebo paštikou. Po snídani šly velké holky dělat kozu a malé holky řezaly asekaly dříví. Velké holky si k tomu pouštěly písničky. K svačině byl perník.

Po svačině jsme hrály hru, kdy jsme musely hledat 30 věcí, které nepatří do lesa. Vyhrál to klan Marama. Po hře jsme nacvičovaly scénky pro rodiče. Potom byl oběd, k obědu byl buřtguláš. Potom byl polední klida zase jsme docvičovaly scénky.

Po poledním klidu začali přijíždět rodiče. Když se všichni sešli a přivítali, hrála se hra, při které jsme měli přinášet do tábora věci ze seznamu. Například pryskyřník, dubový list, jedlovou šišku, březovou kůru nebo třeba živého medvěda. K svačině byl meloun pro všechny návštěvníky. Pak se hrály scénky pro rodiče a poté už rodiče odjížděly zase domů. K večeři byla "Prďácká voda III." a poté přijela Rosničky maminka. K ohni přišli na návštěvu i Račanů s jejich pejskem Fidem. Zpívali jsme s doprovodem na kytaru. Pak jsme si vyčistily zuby a šly spát.

5. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 14:13 | Lea |  TÁBOR 2014
Dnes ráno nás Rosnička vzbudila o 15 minut dříve než normálně. Řekla nám, že si máme vzít batůžek a dát si do něj kapesný, KPZ, pláštěnku, pití, sváču a oběd P.S.: k svačině byl perník a jablko a okurka a k obědu byly chleby s paštikou a chleby s tvrdým sýrem. Dále jsme si zabalily plavky, osušku, hřeben, mýdlo, šampon a na sebe jsme si měly vzít kraťasy, batikované tričko, oddílový šátek a sluneční brýle. Když všichni měly zabaleno, tak už zbývalo jenom vyčistit klechtáky a snídaně, k snídani byly cornflaky s mlékem.

A už jsme vyrazily "prozkoumávat rybník". Došly jsme do Čížové na vlak a jeli jsme do Strakonic. Bohužel jsme musely cestou tam přestoupit v Protivíně. V Protivíně nám Rosňa dala hádanky, které jsme vyplnily. Když jsme dorazily do Strakonic, byl už jenom jeden cíl, a to letní plavecký stadion. Tam jsme se najedly a velký holky šly napřed na tobogán a do bazénu. Akorát jsme se musely rozdělit podle toho jak umíme plavat takto: Elenka, Lea, Klárka, Špuntík, Žabka, Elenka, které měla na starosti Rosňa a Bobeš měla na starosti Esti, Kiki a Peťu.

Rosni tým šel do středního bazénu a na tobogán za velkýma holkama. Bobešovo tým šel do malého bazénu. Pak jsme šly všichni hromadně na deku a něco si koupit. Ale stejně jsme pak šly do bazénu, ale zatím jen Denča, Terka, Eliška, Lea a Klárka. Menší holky a Špuntík si šly mezitím umýt hlavu do sprch. Potom jsme se vyměnily. Ale ten čas tak strašně letí, než jsme se nadály, už jsme byly na autobusovém nádraží a v autobusu. V autobuse jsme hrály hru a měly jsme v týmech zapisovat kterými vesnicemi projiždíme. Přestupovaly jsme v Písku, kde jsme měly 20-30 minut čas. Tak jsme toho využily a Lea, Denča, Terka, Eliška a Klárka jsme si zašly do Lidlu si něco koupit. Když jsme nastoupily do dalšího autobusu, hrály jsme další hru. Měly jsme pozorovat všechny zvířata, která jsme cestou viděly a zapisovat si body.

Když jsme došly na Skaličný, vyndaly jsme si věci a bylo večerní krmení, které vařil Kuba. K véče byla čočka s párkem a kyselou okurkou. Pak už byl jenom oheň, službou do kuchyně na další den byl klan Haumona a hlídky byly:

23:30 - 1:00 Eliška a Elenka
1:00 - 2:30 Klárka a Žabka
2:30 - 4:00 Terka a Kiki

4. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 13:50 | Elenka |  TÁBOR 2014
Ráno jsme všichni trochu zaspali. Jediný my s Terkou vstaly o trochu dřív. Rozcvičku měla Denča. K snídani byl namazaný chléb s máslem a marmeládou. Ondra s Bobešem a s malýma holkama dělaly ptačí budku, kterou nejmenší holky pokreslily. Nakreslily tam ptáčátko s maminkou a další obrázky. Velký holky pokračovaly ve výrobě kozy.

A potom byla sváča. Ke sváče byl jogurt. Pak jsme šly dělat špízy. Postupně jsme si každý na špejli napíchal kuřecí maso, klobásu, papriku a cibuli. Potom jsme hrály velrybu a raky a potom byl oběd. Pak jsme si hráli s tim tenisákem. Po poledním klidu jsme hrály biatlon. Stříleli jsme šipky do terčů a podle toho kolik jsme netrefily šipek, jsme musely obíhat trestná kolečka. První byl tým Haumona.

Začalo pršet a všichni běželi do jídelny. Nejprve jsme se všichni zabývaly shromažďováním znaků RONGO-RONGO. Malý holky si plnily cestičky a velký holky si povídaly o citátech. Potom jsme dělaly pokus se solí, pískem a filtračním papírem. Šly jsme trénovat celtovanou. A byla večeře. K večeři byla "Prďácká voda II.". Potom jsme šly zase na celtovanou. Na zapískání jsme se vrátily do jídelny a vyřešily body a pak jsme hrály aktivity. Teď si jdeme vyčistit zuby a spinkat.

3. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 12:28 | Terka M. |  TÁBOR 2014
Tento den začal jako obvykle v 00:00 a v tuto dobu začala i má hlídka s Elenkou. Bylo nám teplo a poctivě jsme chodily až nahoru k chatě k autu. Když jsme se od něj vracely, pořád jsem padala na mokré trávě a tak jsem to chtěla vzít zkratkou kolem pumpy, ale v tom začala svítit baterka na místo, kde ležel člověk! Vypadal jako Kuba od Rosničky, ale vypadal jako zraněný. Já a Elenka jsme šly spodem k němu. V tu dobu, co jsme byly skoro u pumpy, vyskočil a bafnul na nás. První naše reakce byl jekot a běh do tee-pee, kde spaly vedoucí. Tam jsme vedoucí vzbudily a ještě jsem se stihla přerazit o lavičku. Ondra, Bobeš a Rosnička se šly podívat ven. Všechno okolo tábora několikrát prošly a Terka nás zatím uklidňovala v tee-pee, protože jsme byly hrozně v šoku. Pak se Rosňa vrátila k nám do tee-pee a mohly jsme už jít spát. Lehly jsme si do spacáku a v tu chvíli začal Ondra pískat SOS. Všichni vylezly ze stanů až na Esther, Kiki a Peťu. Rosňa s Bobšem totiž viděly dva muže, kteří proběhly naším tábořištěma a běžely do lesa a tak běžely za nima a pronásledovaly je až k hrázi. Když se vrátily řekly, že s nimi mluvily a že oni jim řekly, že jsme vyhrály a že jsme šikovné a že to nečekali a také že máme vzkaz v bazenu a opravdu tam byl!

Milá hlídko,
máte moc špinavý bazén. PRASATA!
Proto máte společníka na stožáru.
CHA, CHA, CHA
:-D

Stál tam totiž bazén v celé jeho kráse, až na to, že tu vodu obarvili na zeleno. Nicméně na stožáru jsme žádného spolčníka neměly, takže jsme tábořiště uhlídaly :-) Udělaly jsme hromadnou fotku a Leo s Esty čekala hlídka. Ostatní šly spát. My s Elenkou jsme se dost bály, ale měly jsme radost, že se nám dvou podařil zachránit stožár, na kterém nic nebylo a že jsme zachránily i zbytek našeho tábora.

Ráno všichni vylezly rychle ze stanů. Eliška si připravila rozcvičku, kde se tančila zumba. Snídani připravila Klárka s Žabkou, byl chléb s paštikou. Pochopitelně si všichni vyzubily klechtáky a já se Špuntíkem včera ztratila pastu a našly jsme dnes dvě, které vypadaly úplně jinak, ale prostě jsme si je vzaly. Po snídani jsme si hrály se starým stožárem a tenisákem. Pak byl nástup v krojích a vlajková četa byl klan Tupahotu. Při nástupu sklidil celý tábor obrovskou pochvalu za noční hlídky. Po nástupu šly velké holky dělat novou kozu a malý šly na chrastí a štípat polínka. Pak byla svačina - sražené mléko s bumerangem (neboli jogurt s rohlíkem).

Poté šly velké holky vykopat ohniště k odborkám, malé hledaly v lese dříví na oheň. Nasbíraly jsme si kameny a oheň musel být zapálen ještě před obědem. K obědu byly těstoviny s mákem. Ohně opravdu hodně "žraly" a neustále se chodilo doplňovat dřevo a šišky a hlavně pití. Oheň musel plát celý polední klid a všem se to výborně dařilo. Rosnička nám dokonce zařídila hasicí stanici v podobě červeného kýble s vodou pro stav nouze. A protože třetí den bývá kritický, popálila jsem se o rozžhavený kámen. Potom se šlo na 10 minut do bazénu a pak Denča s Eliškou šly k panu Račanovi pro pitnou vodu. Malé holky šly s Ondrou na dřevo a pak si na ohni uvařily brambory s vajíčkem. A Klárka si o klacek odřela chodidlo. Snad se nic dalšího nestane...

Když se velký holky vrátily, šlo se na závod v pití šťávy. Vyhrál tým Haumona a Marama. Pak jsme šlyna pokus se slanou vodou, obyčejnou vodou a vejci. Vejce ve slané vodě plavalo a v obyčejné si sedlo na dno. Nastal pokus číslo dvě a ten bude na delší dobu. Máme vajíčka ve sklenici s octem a na konci tábora uvidíme co se s nimi stane. Ondra s BObšem nám připravili hru, kde dva se zavázanýma očima držely na rukou navigátora. V cestě bylo mnoho překážek. První místo patřilo týmu Marama, druhé místo získal tým Haumona a tým Tupahotu to úplně projel. Po hře byla k večeři "Prďácká voda I." s chlebem. Zapomněla jsem napsat, že hru si zahrál i Ondra s Bobšem a Ondra rozkřápnul lavor, který stál v cestě jako překážka. Po večeři byl nástup v krojích a zazněla česká hymna. Teď už po nástupu zbývá jen můj a Peti oheň a zpívání.

2. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 11:44 | Denča M. |  TÁBOR 2014
Ráno v 7:30 nás Bobeš probudila pomalou a klidnou písničkou. Sice se pár holek vychumlalo ze spacáku o trochu dýl, ale moc dlouho netrvalo a už jsme byly na kopci a dělaly rozcvičku. Kolem 8:00 nám vedoucíí řekly aˇˇt si vezmem pastu a kartáček a jdem si vyzubit klechtáky.

Po vyzubení klechtáků byla snídaně, ke které nám Míša a Lea (s pomocí vedoucích) připravily chleby s marmeládou. Když jsme se všichni najedly, utíkaly jsme do stanů a převlékly se do krojů. Při nástupu byla vlajková četa tým Haumona, zazpívaly jsme skautskou hymnu a potom nám Rosnička rozdala práci - Haumona nosila vodu do kuchyně a utírala stoly, Marama řezaly a sekaly dříví a Tupahotu šly do lesa pro chrastí. Když jsme všechno udělaly a uklidily, zapískala Terka svačinu. Chvilku jsme si odpočinuly a po pauze jsme si šly batikovat trička, která nám Rosnička rozdala. Prvně to vypadalo, že já a Bobeš máme špatná trička, ale nakonec jsme to i my dokončily. Když jsme si trička zabalily, byl oběd - uhlířské těstoviny.

Konečně čas na polední klid. Hned na začátku se Elenka s Terkou zeptaly, jestli můžeme do bazénu a jen co vedoucí řekly, že jo, všichni do něj skočily. Po dlouhé koupačce a velikém odpočinku jsme hrály hru v týmech. Měly jsme s lesa přinést co nejvíce druhů listů, které umíme pojmenovat. Po této hře byla svačina - broskev. Pak jsme hrály další hru na paměť a chytrost. Bylo to tak, že malý šly luštit 15 šifer, které byly poschovávané v lese a musely si je zapamatovat a v táboře napsat. Velký běhaly nahoru do kopce a měly si zapamatovat 10 citátů slavných osobností. Všechny malý i velký holky hru úspěšně dokončily a všem týmům byly připsány body. Potom jsme si rozmotávaly svá batikovaná trička a všechny dopadly přímo úžasně. Trička jsme rozvěsily na šňůry a poté byla večeře - brambory na šlupačku s mlékem - a všichni si je moc chválily. Asi za 30 minut jsme již byly nastoupený v krojích a spuštěly jsme vlajku při zpěvu hymny České republiky. Po nástupu jsme šly za Ondrou, který si připravil hru a jako vždy vyhrály Tupahotu. Hra se všem líbila, ale už byl čas na večerní oheň, který jsem si připravila já s Estherkou. Při ohni nám vedoucí řekly kdo s kým bude mít hlídky a kdo bude mít další den službu v kuchyni. Když oheň uhasínal a my zazpívaly večerku, vyčistily jsme si zuby a potom hned do spacáku.

1. TÁBOROVÝ DEN

25. července 2014 v 11:20 | Eliška |  TÁBOR 2014
Sraz byl v pondělí, 14. 7. , na vlakovém nádraží. Rozloučili jsme se s maminkami a tatínky a šli čekat na vlak. Byl s námi i Jacob Rogeveen (který nás všechny již před táborem dopisem pozval na průzkumnickou cestu). Na nádraží se sešli Špuntík, Žabka, Míša, Peťa, Estherka, Kiki, Denča M., Eliška, Terka M., Elenka, Klárka, Leo, Terka senior, Rosnička a Jacob.

Dorazili jsme do Čížové a tempem slimáka pokračovali na Skaličný. Na polní cestě jsme si zahráli hru Bomba, povodeň, hadi, meteorit, zemětřesení. Lesní cestou jsme došli do tábořištěa vybalili si věci do nových, krásných podsadových stanů. Následovalo nutné (nebo nudné? :-D ) povídání k pravidlům tábora. Taky jsme si řekli, kde se vlastně nacházíme a co znamenají znaky RONGO-RONGO. Malé holky s vedoucíma si prošly hranice tábora, my velký si daly oběd a malý až po obchůzce. Hrály jsme hru podpisy u vět. (Kdo má sebou plyšáka, kdo umí uvařit puding, kdo má sourozence, kdo je největší prďák)

Užívali jsme si poledního klidu, když.... jsme uslyšely hlasy z rokle. Došly jsme tam a uviděly jsme domorodkyně, které tancovaly u ohně. Ukázaly nám šifru ze znaků RONGO-RONGO. Ptaly se nám, jestli tomu rozumíme, když v tom... na nás vyběhlo zvíře žijící na Velikonočních ostrovech. Všichni utekly, zvíře někam zmizelo, ale šifra zůstala u ohně. Doufaly jsme, že tam zůstane, ale nebyla tam, šly jsme se kouknout do lesa, ale uviděly jsme stopy od krve... brrr!!! Pokračovaly jsme po stopách hlouběji do lesa a u stromu jsme našly desku se znakem a pod ní název klanu. Pak další a ještě další. Celkem tedy 3. Vrátily jsme se zpět do tábořiště a domorodkyně nás rozdělily do klanů:
Klan MARAMA - Kiki, Elenka, Špuntík, Eliška
Klan TUPAHOTU - Terka, Žabka, Peťa, Míša
Klan HAUMONA - Denča, Míša, Leo, Esther

Po rozdělení do klanů malé holky nosily kýble s vodou do barelu skrz překážkovou dráhu a my s Rosňou probíraly odborky. Poté co holky odnosily kýble, byla bitka v bazénu, všichni byli mokří dobrovolně, či násilím. Jenom Denča byla suchá. Potom byla pauza. Terka "tetovala", Eliška dělala sušák na prádlo a Denča ešušák. Potom si Bobeš vzala Klárku, Špunta a Leo, které udělaly nástěnku pro znaky našich klanů. Někteří šly hrát na jelena s Eliškou a Denčou. Následovala večeře a pak oheň. Zpívalo se a Rosňa vysvětlila co to znamená přepad tábora. Že jde jenom o hru mezi jednotlivými tábory a o ostudu, kterou oddíl poté má, pokud si tábořiště neuhlídá. Po dalším zpívání bylo Bobovo kolečko a pak zubení klechtáků a do hajan. Rosnička četla na dobrou noc knížku Hoši od Bobří řeky od Jaroslava Foglara. Tím se zakončil náš první táborový den.