A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Duben 2014

Závod vlčat a světlušek 2014

29. dubna 2014 v 10:54 | Rosnička |  Rok 2014
O závodě vlčat a světlušek, který proběhl 26.4.2014 a kterého jsme se zhostily na výbornou, se mluvilo i na internetové stránce www.piseckysvet.cz

Jihočeští skauti a skautky závodili s Asterixem

28. 4. 2014
V sobotu 26. dubna se v Písku na Americe uskutečnil tradiční závod světlušek a vlčat, tedy nejmladších skautek a skautů do 12 let. Celá akce se nesla ve znamení příběhů o Asterixovi. Závodu se zúčastnilo 16 hlídek nejen z Písku, ale i Milevska, Protivína a Jindřichova Hradce. Vítězové se mohou těšit na postup do dalšího kola, které se koná v červnu.
Celé to začalo tím, že se Asterix objevil na ranním nástupu s prosbou o pomoc. Vesnici, kde se všichni zrovna nacházeli, totiž obléhala celá centurie Římanů. Panoramixovi došly ingredience na kouzelný nápoj a Obelix nebyl již několik dní k nalezení, protože si šel zalovit divočáky. Děti se tedy měly vypravit do okolí a nasbírat potřebné suroviny pro přípravu lektvaru. Celkem prošli 10 stanovišť, kde museli ukázat své znalosti a dovednosti. Např. ošetřit jednoduchá zranění, poznat dopravní značky, prokázat své dovednosti v řešení problémových situací, v komunikaci a logickém myšlení. Na každém stanoviši obdržely jednu bylinku. Nakonec při vyhlášení výsledků přišel Asterix a připravil kouzelný lektvar pro všechny zúčastněné.

Na postup do červnového krajského kola se můžou těšit skauti ze střediska Gáhál a Protivína a skautky ze středisek Šipka, Protivín a Milevsko. Všem zúčastněným děkujeme za skvělé výkony a vítězům gratulujeme.

Celkové výsledky závodu najdete na webu:

Za skauty ze Stínadel,

Michal Lyga
(hlavní organizátor závodu)

Velikonáda 2014

19. dubna 2014 v 20:58 | Terka M. |  Rok 2014
Dnes, 19. 4. 2014 se velikonoční olympiády zúčastnily : Denča M., Tereza M., Klárka, Špuntík, Míša, Peťa, Kristýnka, Rosnička , Terka G. a později Eliška s Barčou.
Sešly jsme se v devět hodin ráno v klubovně. Zapsaly jsme si docházku a začaly jsme zdobit své závodníky- 2 vajíčka. Zdobily jsme fixou a obličeje byly různé- holky, kluci, smajlíci, zvířátka a podobně. Ještě jsme udělaly 6 kornoutků z čtvrtky. Vzaly jsme si baťohy na záda a vyrazily ke Starému mostu. Tam jsme hned na začátku narazily na stánek s pomlázkami. Rosnička jednu koupila a šly jsme dál podél řeky až k sídlišti Máj, kde nás opustily Terka G. se Špuntem, které se za chvilku vrátily a my ostatní jsme si zahrály cukr, káva, limonáda. Pokračovaly jsme a cestou si malé holky opakovaly stromy. Když jsme došly k Domovince, sedly jsme na kopec a začala první disciplína. Závod vajíček- čí vejce se z kopce dokutálí nejdál. Někomu se to dařilo, někomu se to zaseklo ve vysoké trávě, někdo to hodil a někdo jménem: já, přišel o půlku svého vajíčka ☺. Cesta pokračovala podél řeky a u Jiráskova mostu se konal závod zajíčků. Principem bylo, mít uši (dva prsty na každé ruce u hlavy) a doskákat snožmo do cíle. To se dařilo a byly dvě kola. Když jsme došly k Sulanovy, daly jsme si svačinu a přišla za námi Eliška. Ještě jsme chvilku blbly na průlezkách. Další úkol nás čekal o 20 metrů dál- hod pomlázkou. Je to jednoduché, od čáry jí hodíte a kam dolétne, tam dáte své vajíčko, kdo dohodí nejdál, vyhrál. Všem se to moc dařilo, ale udělaly jsme ještě opravné kolo. Já mám na Velikonádách vždycky smůlu a ani letos jsem nezklamala ☺. Když jsem si šla posunout své vejce a došla jsem k původnímu místu, nemohla jsem ho najít. Pořád jsem přešlapovala na místě a očima přejížděla trávu. Přede mnou leželo vejce a říkám: tohle není moje a pak dodám: kde je? Vedoucí ukážou na mé boty. Vejce se našlo- rozkřápnuté a pod mýma nohama. Tím pro mě končila závodnice Ovečka…
Došly jsme až za cvičák a tam jsme si daly oběd. My velký jsme seděly u řeky na kameni a holčičky seděly pod skalou na lavičce. Naše cesta vedla dál. Pod svahem mezi mravenci se konal závod vajíček na lžíci. Cesta byla složitá. Pod pařez, kolem stromu, z kopce do kopce a na konci byla Rosnička se stopkami. Na cestě zpátky jsme potkaly Báru. Na loučce, kde jsme házely s pomlázkou, jsme si zahrály hru, kdy musí tým stát v zástupu a podávat si vajíčko horem a dolem. Pokračovaly jsme kolem řeky a na kopečku jsme si daly svačinku a plácly se na sluníčko. Nastala hra, na kterou potřebujeme kornoutky, prostor a hlavně vařené vajíčko. Do kornoutku dáte vajíčko a hodíte ho do druhého, tedy když ho druhý hráč chytí. Když je to moc snadné, poodstoupíte od sebe. První si házely malé s Rosňou a pak mi velké s Klárkou. Malé měli skóre 19 hodů celkem a my velké jsme měly 100 hodů! Pokračovaly bychom, kdyby se s tím zbylým žloutkem tak blbě neházelo☺. Chvilku jsme strávily na mostě, kde si holky koupily kytky a hrála tam taková menší kapela. V klubovně jsme dodělaly ozdoby na dveře ven a bylo vyhlášení výsledků s dobrými cenami. Pak jsme si zahrály Tetičku z Číny se škopíčkem špíny. Nastal čas, postavily jsme se, chytly za malíčky a vedoucí začaly pozdrav: raz, dva, tři ahoooooooj !☺

Skaličný 21.-23.3.2014

6. dubna 2014 v 10:34 | Denča M. |  Rok 2014
V 17:00 jsme se sešly u Skautského domu v počtu jedenácti dívek. Vyrazily jsme na nádraží , kde se mladší děvčata naučily , jak se vyznat v jízdním řádu. Pak jsme autobusem vyrazily směr Skaličný. Ubytovaly jsme se v noclehárně , povečeřely jsme a po pohádce jsme šly spát. V sobotu ráno jsme se po probuzení nasnídaly. Po snídani, když jsme se všichni najedly jsme já, Eliška a Terka šly s malíma pouštět lodičky z kůry. Pak jsme já, Eliška a Terka šly připravovat scénku pro malý. Zachvíli jsme měly scénku připravenu i předvedenou a šly jsme do staré chaty. Tam jsme s Denčou a Rosňou vyráběly origami - lodičky a čepičky. Když už všichni uměly skládačky z papíru přišel čas oběda, k obědu byla písmenková polévka a chlebem. Po obědě jsme měly polední klid, který trval až do půl 2, pak jsme se všichni sešly u lesa kde se konala překážková dráha, prvně běžely malý, pak já, Eliška a Terka a nakonec Rosňa, Denča a Vojta. Pak jsme si ještě zahrály pár her jako je hutututu a potom jsme šly připravovat večeři. K večeři byl skautský buřt guláš. Eliška a Terka myly brambory, Rosňa loupala a krájela buřty a já jsem krájela cibuli. Všechno jsem zalily vodou a pořádně promíchaly. Mezitím se malé holky učily, jak vyhledávat informace v encyklopediích. Najedly jsme se a sedly si na koberec a chvíly jsme zpívaly, potom jsme si šly vyčistist zuby, vyslechly jsme jsi pohádku a šly spát. V neděli jsme se probudily do deštivého rána. Všichni kromě Peti jsme se nasnídaly a pomalu si šly zabalit věci. Protože Petě bylo špatně, musel si pro ní přijet taťka. My ostatní jsme šly v dešti pěšky do Čížové. Cestou jsme pěkně promokly a proto jsme se zastavily v Čížové na fotbalovém hřišti, kde jsme jsi daly teplý čaj na zahřátí a potom jsme jely domů. Vlakem jsme dorazily na vlakové nádraží v Písku, kde na nás čekaly rodiče a tak jsme jse rozloučily RAZ, DVA, TŘI AHOJ.