A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Říjen 2013

Výprava 25.-28.10.2013 Vznik ČSR A ČR - 2. část

31. října 2013 v 12:29 | Terka (Masojídková) |  Rok 2013
Neděle

Ráno se první probudila Rosnička a šla do chaty připravovat snídani pro Terku mladší. Pak se probudily holky větší a šly si ven povídat. Samozřejmě ostatní holky v chatě kromě Estherky byly vzhůru. Když se Terka mladší nasnídala, šla s Denčou a s Eliškou do malé chaty probudit ostatní. Větší holky měly za úkol připravit si rozcvičku. Terka s Eliškou předcvičovaly na zápraží nové chaty a holky cvičily pod nimi. Denča fotila. Po rozcvičení jsme ještě běhaly štafetu a hrály pohybovou hru. Všem se rozcvička, doufám, líbila, až na Peťu, která nechtěla cvičit ani hrát hru. Po vyčištění zubů jsme šly do staré chaty na snídani. Byl chléb s paštikou a s pomazánkovým máslem. Po snídani jsme si lepily na barevné papíry papírky, na kterých byly napsány české vynálezy. Lepit s tekutým lepidlem byl pro někoho veliký problém ☺.Poté velké holky přehrály malým holkám scénku, kterou měly nacvičenou z minulého dne. Scénka se týkala státních symbolů ČR, ale holky se spíše koukaly na dramatické chování ve třídě než na to, co říkala paní učitelka. Před obědem jsme měly trochu času, a tak si malé holky řekly, že nám také připraví scénku. My větší jsme si řekly, že jim taky připravíme divadlo, jako z předešlého dne. Špuntík s Klárkou zapomněly napsat, že v sobotu jsme jim také hrály divadlo a večer jsme jim zpívaly koncert. Zpět k neděli. Protože Leo nechtěla hrát s malými holkami, tak jsme ji vzaly k sobě. Hrály jsme divadlo o holce (Leo), která lže mamince (Eliška) a kouří. Maminka si o ni dělá starosti , ale na nic nepřijde. Holka nosí peníze cizímu muži (Terka) a ten jí za to dává cigarety. Ten muž společně se svým psem Boxerem (Denisa) tuto dívku unese a schová do sklepa. Naštěstí vše dobře dopadne. Jen co holky větší + Leo dohrály divadlo, byl oběd. K obědu byla hrachovka s chlebem. Po obědě velkým holkám zahrály malé holky své divadlo. Poledňák utíkal rychle a bylo už odpoledne. Přišly k nám opět ty dvě z úřadu. Po vyčerpávajícím odpovídání na otázky typu: jaký toaletní papír používá vaše kamarádka, slečny nadobro odešly. Poslaly nám ale dopis s bonbony a zelenou kartou. Potom holky venku hrály hru NA JELENA. Hály jsme ji asi hodinu. K večeři bylo rizoto.Po večeři šly malé holky zpívat a velké holky se uklidily do malé chaty.Vyčistily jsme si zuby, ale foukal hrozný vítr, proto nemohlo být vyprávění o hvězdách od Terky mladší, které se konalo v sobotu , jež holky také zapomněly napsat. Rosnička četla pohádku a všechny spaly jako zabité.

Pondělí

Ráno bylo jako všechna ostatní rána. Poslední opět vstávala Estherka. K snídani byly různé sladké záviny. Bohužel nebylo ani mléko s kakaem. A nastal čas na to, co nemá rád nikdo-BALENÍ. Velké holky byly sbalené v cuku letu a mohly pomáhat mladším. Bouchání spacáků malým holkám nebylo zdaleka to nejhorší. Dětem se to všechno oblečení nevešlo do krosen a tak se sháněly igelitky. Do toho, když neměl někdo z malých co na práci, tak šplhal po palandě. Já sama jsem nacházela špinavé spodní prádlo zastrkané mezi matračkami. (především na horní palandě). Ještěže tam přišla Rosnička. Naštěstí se našla ztracená Míši baterka, kterou při balení našla v batohu. Když všechny holky byly sbalené, začalo se nosit dříví a uklízet. Před odjezdem měl někdo dlouhou chvíli, tak jsme hrály na jelena. Někdo zlobil, tak jsem ho hodila do bazénku ☺Viď Elenko s Míšou☺Hodily jsme si krosny na záda a šly . Pápá Skaličňáku! Velký šly napřed a malý šly vzadu s Rosničkou. Na vlak jsme to měly jentaktak.
Na nádraží jsme si daly oběd- chléb s paštikou nebo máslem. Rosnička byla tak hodná a do dvojic nám koupila horkou čokoládu. Klárka zřejmě Rosničce záviděla těžkou krosnu a tak ji nesla až téměř do klubovny. Tam jsme si daly voraz a převlékly do krojů. Šly jsme na Mírák k pomníku T.G.M. Byla tam s námi i Mirka. Rosnička dělala strážce přímo u pomníku. Zpívaly jsme písničky a u tohoto jsme byly vyfoceny do nějakých novin. Po této vzpomínkové akci šel někdo domů a někdo zas do klubovny pro krosnu a proto jsme se rozloučily na Míráku. Všichni se na nás koukali, ale nám to bylo vcelku jedno a jediné, co pro nás v tuto chvíly bylo důležité, bylo zařvat na celý park raz, dva, tři, AHOOOOOJ!!!

Výprava 25.-28.10. 2013 Vznik ČSR a ČR - 1. část

29. října 2013 v 18:08 | Špuntík a Klárka |  Rok 2013
Výpravy se zúčastnily - Rosnička, Bobeš, Terka starší, Denča mladší, Terka mladší, Eliška, Leo, Špuntík, Klárka, Elenka, Esterka, Míša a Peťa.
Přijely se na nás podívat - malá Terezka a Mirka :-)

Sraz byl u skautského domu v 17:15. Potom jsme šly na autobusové nádraží, na skaličňák. Potom jsme se ubytovaly a pak jsme se navečeřely a šly spát. Před spaním nám Rosňa s Bobšem četly Honzíkovu cestu.

Druhý den. Vstaly jsme v 8.20. K snídani jsme si vzaly jídlo, které jsme si přivezly. hrály jsme s Bobšem Škatulata batulata hejbejte se a jsme to změnily na věci. A potom přišel americký prezident, který se jmenoval Woodrow Wilson. Přišel, aby nám pomohl vytvořit vlastní stát. Zadal nám tři úkoly (1. přesvědčit prezidenta, 2. přesvědčit ostatní státy, 3. najít Washingtonskou deklaraci). A pak jsme dělaly podzimní kytku. Pak jsme šly na oběd k obědu byly těstoviny s mákem. Měly jsme polední klid do 14:00. Pak jsme hrály hru Král a šašek, pravidla: jsou dva týmy a každý tým si vybere krále a šaška a ostatní jsou poddaní. Šašek je nesmrtelný a chrání krále a poddané před vybitím, když se vybije král, tak hra končí. Potom jsme měly svačinu - mandarinku.

Potom nám Rosňa řekla, ať jdeme na úřad ke krmelci. Tam jsme našly papír, kde bylo napsáno: dlouhá pauza, jsme v kafíčkárně u staré chaty. tam jsme dostaly od dvou fiflenek dotazníky na zelenou kartu. měly jsme dotazníky vyplnit a potom jsme měly dvojce a jednu trojci a měly jsme za úkol říci si o sobě co nejvíce. Malý pak vydlabaly dýni a velký jí vyřezaly obličej. Mezitím malý vyráběly dráčky na špejli. Pak byla večeře, buřtguláš s chlebem. Potom jsme hráli Ubohou kočičku, Mozek a zpívaly jsme písničky. Špuntík měla divnej hlas. A pak jsme šly spát. Dobrou noc!!

Setkání středisek

21. října 2013 v 9:29 | Bobeš |  Rok 2013
Poslední sobotu v září (28.9.) čekala na skauty z Písku a jeho okolí společná akce, a tak tam náš oddíl samozřejmě nemohl chybět. Tou akcí byl sraz středisek, a jelikož byl letos pod vedením střediska Šipka (tudíž našeho), nekonalo se to nikde jinde než na "Skaličňáku".

V devět hodin ráno jsme se všichni vydali vlakem plným skautů do Čížové, odkud jsme po svých šlapali dál. Náš oddíl se mohl pochlubit nejenom nezvykle velkou účastí (11 dětí), ale také tím, že každý měl skautský kroj nebo skautské tričko. Okolo cesty byli vyvěšeny různé rýmovačky, které jsme se měli pokusit zapamatovat, což nebylo ale vůbec snadné.

Po příchodu na Skaličný byl slavnostní nástup, kde se jednotlivé oddíly seřadily vedle sebe a vůdce našeho střediska Mozek řekl všechno důležité ohledně programu a celého dne. Potom se všichni účastníci seřadili podle velikosti od nejmenšího po největšího a rozdělovalo se do jednotlivých družstev. Jelikož bylo závodníků něco kolem stovky, byla to opravdu dlouhá řada lidí.:-)

Před obědem se v těchto týmech hrála hra "ekosystém" kdy se nosily na hromádku jednotlivé druhy potravy (například řasy, žáby, komáři,..) a podle toho jaké bylo zrovna roční období se za to udělovali družstvům body.

K obědu byla výborná sekaná od Jirotky a po krátké pauze na vytrávení začali odpolední aktivity. Každý si sám mohl vybrat kam zrovna půjde a co bude dělat. Na výběr bylo ježdění na loďkách, různé varianty lanové dráhy a střílení z luku.

Celý program ukončilo vyhlášení výsledků dopolední hry a závěrečný nástup všech oddílů, kde každý účastník dostal na památku placku.

Na zpáteční cestě bylo ještě krátké zastavení na záchranné stanici živočichů Makov, kde jsme pozdravili jestřába adoptovaného naším střediskem Šipka. Pak už nezbývalo než nasednout do vláčku a na nádraží v Písku se rozloučit hlasitým: RAZ, DVA, TŘI AHOOOOOOOOOOJ!

P.S.: Nezapomeňte kouknout také na fotky na http://jednickapisek.rajce.idnes.cz/ .;-)