A. B. S. "Jednou skautem - navždy skautem."

Červenec 2012

5. táborový den

21. července 2012 v 18:50 | Tučňák |  TÁBOR 2012
Ráno vedla rozcvičku Tučňák. Všechny byly unavené, protože se tu noc hlídalo. Po rozcvičce jsme si čistily zuby. K snídani byl čaj a kukuřičné lupínky s mlékem. A jako vždy byl nástup v krojích. Vlajková četa jsem byla já a Špuntík. Rozdělily se práce a šup do lesa. No, menší si plnily Nováčka. My větší jsme řezaly a štípaly dříví. K sváče byl chleba s marmeládou. Miranda nám před chatou nechala velké překvapení. Byly to stylové hrnečky, štětce a barvu na porcelán a keramiku. Super! Barvily jsme si hrníčky. Konečně do tábora dorazily Barča s Mirkou. Áďa a Bimbo si pro nás připravily malé divadlo. Pak byl oběd, toť rizoto. Následuje poslední klid. Šly jsme se kouknout do jídelny a přišla za námi Rosňa, aby jsme se naučily jednu z indícií. Byla to básnička:
POKLADE, POKLADE ZJEV SE NÁM,
ZLO A SMUTEK ZAŽEHNÁN.
LÁSKA BUDE DÁLE ŽÍT,
STRACH UŽ NENÍ TŘEBA MÍT.
S Rosňou a Bobšem jsme šly do tvrze, kde nás čekal první úkol v cestě za pokladem. Seskládaly jsme díky Elenky indícii skautskou lilii. Bobeš se plácla do hlavy, asi ji něco štíplo. V tom začala říkat: "KADIBUDKY! KADIBUDKY! KADIBUDKY!..." Došlo nám, že je tam druhý úkol. Čekala nás Denča. Házely jsme tenisáky do kýble. Třetí úkol byl u dřeva na řezání. Hledaly jsme dopis se šifrou ke které měla indícii Leo. Vyšlo nám, že máme jít nahoru do kopce a pak do prava. Uviděly jsme Barču. Úkol plnila sama Áďa se šiškama a s natištěnou skautskou lilií. barča nám poradila cestu a ta nás dovedla k Mirce. Tam jsme v kroužku odrecitvaly tu básničku. Od Mirky jsme dostaly papírovou rouru, ve které byly zapíchané hřebíky. Nevěděly jsme jak se to má používat. Zkoušely jsme to všelijak. Třeba jako dalekohled. Tak jak nám vedoucí poradily, šly jsme na sever. Ale nic tam nebylo, jen bahno. Najednou jsme si všimly, že je uvnitř roury něco napsaného. Ale roura byla tvrdá. Ke všemu tam byly hřebíky, které překážely. Tak jsme je vyndaly a trubku lámaly jako dřevo. Nakonec jsme jí brousily o kámen, než se roztrhla. Byla tam mapa s pokladem. Tak jsme běhali sem a tam a tam a sem, než byla svačina, tedy perník. Všimly jsme si, že je mezi lesní cestou a hrází nakreslené sluníčko. Špuntík měla indícii: "Slunce je klíč". Tak jsme šly zase sem a tam a tam a sem a sem a tam, až si Áďa všimla balíčku. Poklad obsahoval spousty věcí: klíčenky, přívěsky, pastelky, pexesa, táborové fotky, ... a poslední dopis od Mirandy. Vše jsme si rozdělily a vrátily se do tábora. Menší holky si plnily Nováčka, úkol lezení na strom. Jinak máme osobní volno. Pak byl slavnostní nástup a poté slavnostní oheň, při kterém si Leo, Elenka a Špuntík složily SLIB SVĚTLUŠEK. K večeři jsme měly buřty.

Druhý den ráno už jsme jenom posnídaly, zabalily naše věci a čekaly, až si pro nás přijedou rodiče.

RAZ, DVA, TŘI AHÓÓJ

4. táborový den

16. července 2012 v 18:46 | Bimbo |  TÁBOR 2012
Ráno měla s Rosničkou službu v kuchyni Adri se Špuntíkem. Všichni vypadaly na mé rozcvičce hodně unaveně a ospale, protože tu noc před tím, tedy skoro hodně dneska brzo ráno, volala Miranda o pomoc. Psala Heřmanovi dopis a potřebovala ho znovu přečíst. Mladší děvčátka šly před námi a pak my starší.
No tak skončily jsme u rozcvičky. Když jsme se z rozcvičky vrátily, šly jsme si vyčistit zuby a zoubky. K snídani byla chleba s máslem a marmeládou. Po snídani Denča trhla rekord století. Můžete hádat. Vzala d ruky slimejše ze Slimákovitích. Po tom rekordu se odehrál nástup. Vlajková četa byla kuchyňská služba. Větší holky šly s Ondrou a Bobšem kácet soušku. Ta souška měla opravdu tvrdý kořínek. Vlastně kořen. Nešel vůbec porazit, jak jsme mu řekly s holkama "seš trapnej". Když jsme mu to řekly nejmíň tisíckrát, tak už spadnul. Malé holky plnily Nováčka s Rosňou a Denčou. Dneska musí vylíst na strom a vyrobit dáreček. Po svačině, což byl koláč od Lucky maminky, jsme si tak trochu s holkama vyměnily role. Menší šly řezat a větší S Rosňou a Denčou vyplňovaly Měsíční lucernu. K obědu byly těstoviny a něco jako rajská (pozn.: špagetka s buřtem). A po obědě byl náš blíbený polední klid. Ale začalo pršet a jelikož je dneska tak zvaný mycí den, tak nevim nevim. Po poledňáku jsme hrály hru nahoře v lese. Hra se hrála tak, že najdeš papírek, například "Bořita" a ten v osmisměrce zaškrtneš. Po dlouhé hře jsme šly na svačinu. K svačině byla mrkev a kousek jablka. Po svačině byl poslední Mirandino vyprávění a zřejmě se nám také naposledy zjevila. Popřála nám hodně štěstí. Opravdu zanedlouho byla večeře a to Čínská polévka!! Byly různé dodělávky, nádobí a už nás čeká jen oheň.

3. táborový den

16. července 2012 v 18:30 | Adri |  TÁBOR 2012
Ráno když se holky probudily, tak jsem měla rozcvičku. Když jsme se vrátily, tak jsme si vyčistily zuby. K snídani byl rohlík s pomazánkovým máslem. Bylo chvíli volno a pak probíhal nástup. Vlajková četa byl Tučňák a Leo, ty byly s Bobšem v kuchyni, rozdělili se práce. A šlo se pracovat. Menší holky sbíraly s Rosňou a Denčou chrastí a velký holky šly s Bobšem a Ondrou kácet soušku. K svačině byl banán. bylo vyprávění. Hledaly jsme dopisy od Heřmana. Každý měl v obálce šifru. K obědu byl guláš. Po obědě se Tučňák, já a Bimbo umyly. Byl polednák. Pak se šlo hrát twistra. Původně se měly hrát červíci. Bylo druhé vyprávění, při kterém Heřman potřeboval různé dovednosti. Menší soutěžily mezi sebou a větší mezi sebou. bylo 7 her a po šesté byla svačina - meloun. Přijela Lucka, její maminka a koláč. Dohrály jsme ty soutěže a ukázaly Lucce tábor. Hrálo se živé Člověče nezlob se. K večeři bylo vajíčko s chlebem. Menší holky psaly do Nováčka a Bimbo připravovala oheň a byl dost dobrej. Dobrou noc.

2. táborový den

16. července 2012 v 18:15 | Špuntík, Leo |  TÁBOR 2012
Ráno když byl budíček, maličko mrholilo. Vstávalo se na nezvykle středověkou hudbu. Tancování vedla Bobeš a službu v kuchyni měla Elenka a Bimbo. Po tancování byla snídaně, toť chléb s paštikou a okurkou. po snídani jsme malinko poklydily stan, poté byl nástup v krojích. Rozdělily se práce, ale před tím musela Špuntík přectavit kulturní vložku (pozn.: za zapomenutou baterku). Potom jsme dělaly svoje povinnosti, a to Áďa a Elenka připravovali oheň, Leo, Špuntík, Tučňák a Bimbo nosily vodu. Pak jsme měli chvíli nás Rosňa zavolala na 1. Mirandino vyprávění, šli jsme s buzolou hledat znaky (pozn.: azimuty a pochodové značky). Potom byla hlavní hostina. Byly těstoviny. Omyly jsme si ešusy a šly se opalovat. Z leženíčka nás vyhnal déšť. Rosňa jen zavelela: "Všichni zůstanou ve stanech!". Potom jsme dělali obraz (pozn.: Miradin portrét temperama pomocí prstů) a milostnou báseň a pak se zjevila a my jsme jí to předali. A byla večeře a pak Ádi oheň. A hrály jsme kanibaly a spívaly.

1. táborový den - pojatý veršem

16. července 2012 v 18:04 | Bimbo, Tučňák, Adri |  TÁBOR 2012
Na HVN jsme se všichni shromáždily, kromě Lucky, Davči a Tenisky. Zanedlouho přijel vlak a pak jsme nastoupily. Nejely jsme dlouho, ale Áďa s Bimbem hned šly dopředu a vedly velrybářskou výpravu. Když jsme došly na tábor, stal se velký běžců sbor. Všichni honem ke stanům, že je stan můj nový dům. Pak však ale stalo se, že něco prohodilo se. Vyměnil se stan, ze dvou stran. Všechno nejdřív podepsat se musí, a pak se hned za divným zvukem musí. Dětska přišla ke hrázi, ahned dým přichází. Oheň, záře a každá z nich utíká a řve: "ÍÍÍÍÍÁÁÁÁ!!!". Znělo to jak osel a za Rosňou a Bobšem běžel rychlý posel. Šly jsme spolu k rybníku, a tam se zjevila, Mladějvská princezna, krásná Miranda. Pasovala nás do stavu šlechtického a do řádu Bílé holubice. Dostaly jsme listinu a šly jsme si to vystavit.
A to že jsme středověcí, talisman je velmi nutný, jinak nedáš oběd, ani namáhavé dřepy. Malé dvacetpět, velký padesát, pro ovády příležitost krve sát. A už nemůžeme psát, nebudem vám vykládat. Řekneme vám to pěkně stručně, zdobily jsme stolek ručně. Menší stožár venku, a nás pěkně v jídelně kousala hovada do krku. Mluvíme o ovádech, a tak to chce velký nádech. Menší běhají po venku a my píšeme kroniku. Už nás nenapadají verše, je čas večeře. Pak byl nástup v krojích a pak oheň v rokli. Snad vás toto pobavilo a všechno se pochopilo.

Tábor 2012 - Tajemství Mladějovického hradiska

15. července 2012 v 21:39 | Rosnička |  TÁBOR 2012
Letošní tábor našeho oddílu se uskutečnil od 9. do 14.7.2012. Ocitly jsme se ve 13. století, kde jsme procházely pověstí o Mladějovickém hradě a zkoumaly osud šlechtičny Mirandy, která se nám během tábora několikrát zjevila. Miranda byla krásná šlechtična, o kterou se ucházelo mnoho rytířů, ale ona našla zalíbení v Heřmanovi. Jejich lásce ale osud nepřál... Krásná Miranda před svou smrtí ukryla všechno své bohatství do pokladu a jakmile jsme došly na konec jejího příběhu, dostaly jsme i klíče k jeho nalezení. Po urputném hledání jsme poklad našly a spravedlivě rozdělily.

Myslím, že můžu mluvit za všechny, když řeknu, že tábor se moc povedl, všem se líbil a už se nemůžeme dočkat až se příští rok sejdeme na dalším povedeném táboře. Raz, dva, tři ahoooj :-)

Výprava abeceda 25.-27.5

8. července 2012 v 20:13 | Tučňák |  Rok 2012
Výprava se odehrávala na Barči chatě ve Strunkovicích nad Blanicí.

Sraz byl v 17:00 hodin na hl.v. v Písku.Účastnili se: David,Šmudlinka,Leo,Adri a Kačka,Bimbo a Tučňák +Barča,Mirka a Rosnička
Když dorazili členové na chatu,vzali si hrábě a začali hrabat posekanou trávu,aby bylo uklizeno,než se tam postaví stany.V tom jsem na chatu dorazila já a Bimbo.Když jsme dohrabali,Áďa pro nás zabrala největší stan s jednou předsíňkou.Ve druhém stanu se dvěmi předsíňkami a s menším prostorem na spaní byly Kačka,Leo a Šmudlinka.A ve třetím stanu byl sám David.Vedoucí spaly s našemi krosnami v chatě na nožičkách. Ráno jsme zvaly holky k nám do stanu,dokud vedoucí spaly.Ale Kačka říkala že právě kolem létalo káně lesní,že prý se bojí a že nikam nejde.Všechny ve stanu ji poslechly a tak z návštěvy nezbylo nic.Ale Bimbo si začínala dělat srandu,že kolem létalo káně mozkové,které žere malým dětem mozky ,když vylezou ven ze stanu.Není divu že na to Šmudlinka skočila.Lekla se i Kačka.Když teda návštěva nebyla,začala jsme zpívat LLEO O LÉÉOOO LLEO... Přidala se i Bimbo a Adri, a tak není divu, že jsme probudily vedoucí.Jediný David spal jako dřevo. Po snídani Bimbo chtěla běhat a tak si dala pár koleček kolem "ostrůvku".Potom jsme se brodili kopřivami a šli jsme se kouknout k jezu.Prostě krásný pohled... Když jsme přišli k chatě,tak jsme šli projít okolí chaty a poznávali květiny.U starého koupaliště jsme si smočili nohy a házeli žabky.Znovu jsme se vrátili a hráli hru.Dostali jsme každý papírky,kde byla vypsaná celá abeceda.Naším úkolem bylo napsat ke každému písmenku věc kterou jsme viděli. Třeba: M-mraky,P-ptačinec,š-lesní štětka,V-vodopád a další.A pak nastala očekávaná chvíle,kdy jsme si vzaly plavky (kromě Davida) a šly do řeky.Musím říct že voda byla studená,ale dalo se na to zvyknout. Šmudlinka s Bimbem našli v řece staré orandžové kružítko. Asi po 15 minutách jsme bohužel museli jít ven z vody a opéct si buřty a klobásy k obědu.Po obědě jsme měli jakoby polední klid.Během klidu nám Bára dala velký papír,nejspíš A1,na který jsme tvořili společný obraz,z přírodních barviv.Poté jsem se ujala foťáku pak si zamluvil Bimbo pak Adri a vzniklo asi 30 fotek. Pak nám Rosňa ukázala jak se používá buzola a jak se hledají azimuty.S buzolou jsme hráli hru v lese.Pravidla:všude po lese byly dané papírky s písmeny.Měli jsme zadaný azimut,naměřili ho a šli přímou čarou k písmenku (pokud jsme se nespletli), opsali ho a od toho místa jsme stopovali další písmenko.Bylo jich víc než jsme měli hledat,aby nás to pletlo.Mezitím co jeden(a) hledal(a), Leo vybalila tetovací gelovky a byl holčičí tetovací salon. :)Když přišli poslední z lesní hry,začali jsme fotit živou abecedu.Musím říct,že nejjednodušší bylo I nebo T.Následovala naše nej zábava,pouštění lodiček ze dřeva a kůry.A jako vždy bylo naše slavnostní vyplutí TITANICU.Plul asi 25 m.Pak jsme poslali svatební dary.To taky nevydrželo dlouho.I dary a TITANIC se pochopitelně potopily.K véče byla hrachovka s párkem a hromady chleba.Já a David jsme jako vždy masírovali Mirku i Barču.Všichni se zapojili k "táboráčku".Nosily se klacky,chrastí i pruty na opékání,které bylo překvapením.Opékaly se myší ocásky s myšími bobky (tak to nazvala Bára,když byly čarodějnice).Chvíli to vypadalo,že nic nebude,jelikož se nějak nedařilo dodělat těsto... Nakonec se ale všichni přecpali,jak se to povedlo :) Vyčistili jsme si zuby a do hajan.Další den už koncert LEO nebyl.K snídani byl makový a tvarohový závin. Po snídani jsme skládali stany a balili kufry. Poté se hrála hra ABECEDA.Po cestě jsou rozházené papírky s písmenky a obrázkovými znaky.Musel se vyplnit papír, z kterého měla vyjít tajenka,která skrývala Junáckou hymnu. Hra je na rychlost.Na hodně velkou rychlost.A na dva týmy které tvořili 1. tým: Bimbo,Adri,David. 2. tým:Tuč,Kačka,Leo a Šmudlinka. K obědu byla písmenková polévka.Po obědě se vyrazilo na vlak.Cestou jsme se stavili u Báry tety vrátit stany a napustit láhve vodou.Na vlakové zastávce se vyhodnotily všechny hry a byly rozdány ceny-čokoládoví beránci.Dojelo se do Písku a tím skončila poslední výprava tohoto roku. RAZ,DVA,TŘI, AHOOOJ!!!